čtvrtek 28. července 2011

Smetanová pizza s ricottou, slaninou a olivami

A je to tu zase! Smetana, slanina, olivy... k tomu všemu ricotta, hmmm. Nezní to hříšně? Zní a stojí to za to. Pro slabší povahy, co si hlídají linii a nenajdou odvahu použít zmíněné ingredience, nebo jim prostě jen zrovna neholdují, je tu dobrá zpráva. Stačí se inspirovat pouze ingrediencemi na těsto a placku si ochutit a ozdobit dle svého. Já vím, žádný objev, ale tak snaha o nadchnutí "publika". A nezapomeňte, že u pizzy to funguje stejně jako u těstovin - chuti a fantazii se meze nekladou. A čím méně surovin, tím bývá lepší.


Původní inspirace na těsto je od Itala, který připravoval Margheritu. Ten ale zadělával těsto z 1kg mouky, což vychází na víc než na pizzu k obědu a pizzu k večeři. Pizzu mám ráda, ale ono zase všeho moc škodí, takže dvěma "talířovým" pizzám odpovídá dávka z 250 gramů mouky. Musela jsem upravit poměr ingrediencí (hlavně vody), protože ať jsem zkoušela jak jsem zkoušela, vody bylo v receptu méně než málo a musela jsem přidávat.

Těsto na 2 porce:
250 g hladké mouky
1 lžíce olivového oleje
1/4 kostky droždí
150 ml vlažné vody
sůl
Přísady na pizzu:
smetana
ricotta
slanina
olivy
čerstvá bazalka
oregano
sůl

Droždí rozmícháme ve vlažné vodě, přidáme mouku, olej  a špetku soli. Dobře propracujeme. Mísu přikryjeme fólií a dáme do lednice ideálně přes noc. Ital uvádí 12 hodin, ale zkoušela jsem i víc variant a nijak zásadní rozdíl jsem mezi 5ti nebo 12ti hodinami nezpozorovala. Takže stačí ráno zadělat a odpoledne můžete péct. Těsto v ledničce zdvoj až ztrojnásobí objem, trochu zřídne a je takové hodně bublinkaté (pórovité). Pak už jen stačí na pečícím papíru vytvarovat kruh, obdélník nebo co vám zrovna půjde. Při použití smetany jako základu doporučuji dát si záležet na okrajích, aby vám zbytečně nevytekla. Při smíchání smetany s ricottou je směs hustější a tudíž se i lépe nanáší na těsto a tolik nevytéká. Smetanový základ poklademe slaninou, olivami a čerstvou bazalkou. Dáme péci do vyhřáté trouby a pečeme až kraje zezlátnou.


Žádné komentáře:

Okomentovat